İşletme Lisans Programı

Avrupa Kurumları(G385)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G385 Avrupa Kurumları 5 3 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Sevgi GENCAY İNECİ sineci@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders Avrupa Birliğinin tarihsel gelişmelerini, 1945’den günümüze bütünleşme aşamalarını ve neden AB ülkelerinin bütünleşmeye ihtiyaç duyduklarını anlatmayı amaçlamaktadır. AB’nin kurumsal, hukuki, ekonomik yapısı ve belli başlı yürütme mekanizmaları incelemektedir.
İçerik 1. ders : AB projesi hakkında genel bilgi

2.ders : 50’ – 60’ li yıllar – Avrupa Topluluk’larının meydana gelmesi

3. ders : 60’ – 80’li yıllar – Avrupa Topluluğu ve ekonomik krizler

4.ders : 80’ – 2000’lı yıllar – Avrupa Tek Senedi ve Avrupa Birliği’ne geçiş (Maastricht antlaşması)


5. ders : 2000’li yıllar – Genişleme ve zorlukları – Nice antlaşması ve AB anayasası

6.ders : AB karar mekanizmaları ve kurumları (Avrupa Birliği Zirvesi, Avrupa Parlementosu, Avrupa komisyonu ve Avrupa Birliği Konseyi)

7.ders : AB Danışma Kurumları (Ekonomik ve sosyal komite ve Bölgeler komitesi) ve AB Kontrol Kurumları’nın organizasyonel yapısı ve yetkileri (AB Adelet divanı ve Avrupa sayıştayı)

8.ders : Vize

9.ders : AB finans Kurumları’nın organizasyonel yapısı ve yetkileri (AB Merkez Bankası ve AB Yatırım Bankası)

10.ders : AB ortak ekonomi ve para politikası

11. ders : Sunumlar

12. ders : AB bütçesi

13. ders : Kurumsal reformlar (Lizbon Antlaşması …)

14. ders : Genişleme ve kriterler
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenci bu dersin sonunda :
1.AB entegrasyonunun oluşumunu,
2.AB antlaşmalarını,
3.Kurumsal yapısı ve karar mekanizmalarını,
4.Ortak ekonomik politikalarını ve
5.AB Bütçesi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Castarède, Jean, “50 ans de construction européenne (1957-2007)”, Levallois-Perret, 2007.

Clergerie, Jean-Louis, “Politiques communes de l'Union européenne”, Paris ellipses, 2006.

Clergerie, Jean-Louis, Gruber Annie, Rambaud Patrick, “L’Union européenne”, Paris Dalloz, 2008.

Dedeoğlu, Beril, “Dünden bugüne Avrupa Birliği”, Boyut Kitapları, 2003.

Dedeoğlu, Beril, “Adım adım Avrupa Birliği”, Okumuş Adam yayınları, 2006.

Echkenazi, José, “Guide de l'Union européenne”, Paris, Nathan,2007.

Defarges, Philippe Moreau , “La constitution européenne en question”, Paris : Editions d'Organisation, 2004.

Defarges, Philippe Moreau , “Les institutions européennes”, Colin, 2005.

Desmond, Dinan, “Europe Recast” A History of European Union, Pallgrave Mc Millan, 2004.

Grandguillot, Dominique, “L’Union européenne après le Traité de Lisbonne”, Paris Gualino 2008.

Dony, Marianne, “Après la réforme de Lisbonne les nouveaux traite´s europe´ens”, Universite´ de Bruxelles, 2008.

Mathieu, Jean-Luc, “L’Union européenne”, Paris PUF, 2006.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 40 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 60 60
Toplam 100 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 10 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 30 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 40 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. X
2 İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. X
3 Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. X
4 Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. X
5 Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. X
6 Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. X
7 İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi. X
8 İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. X
9 Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği. X
10 Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. X
11 İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. X
12 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum 10 3 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 4 4
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5
Scroll to Top