Matematik Lisans Programı

Doğrusal Cebir II(MAT262)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
MAT262 Doğrusal Cebir II 4 4 0 0 4 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Oğuzhan KAYA oguzabel@gmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Doğrusal cebirin temellerini öğretmek
İçerik Matrisler, Endomorfizmaların İndirgenmesi( Alt Uzaylar, Diyagonalleştirme, Endomorfizma Polinomları, Üçgenleştirme)
Dersin Öğrenme Çıktıları Öz vektörler. Diyagonalleştirme. Gram-Schmidt metodu. Üçgenleştirme.
Öğretim Yöntemleri Ders ve problemler çözme
Kaynaklar Linear algebra done right, Sheldon Axler- Springer.
Algèbre Linéaire I-II Note de cours- Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Hatırlatma
2 Determinant
3 Öz deger ve Öz deger vektörleri
4 Öz deger ve Öz deger vektörleri
5 Diyagonalleştirme
6 Reel vektör uzaylari üzerinde degismez alt vektör uzaylari
7 Ara sınav
8 Iç çarpim uzaylari
9 Baz ortonormal-Gram Schmidt yöntemi
10 Operatorler
11 Iç çarpim uzaylari uzerinde operatorler
12 Kompleks vektör uzaylari üzerinde operatorler
13 Genellestirilmis öz deger vektörleri, Polinom karakteristik
14 Polinom minimal, Cayley-Hamilton teoremi, Matrisin izi
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 3 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 34
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 2 66
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Çıkarım yaparak muhakeme yapmanın ilkelerini anlar; ürettiği ya da karşılaştığı matematiksel ifadenin doğruluğunu ve uygunluğunu sistematik şekilde sorgulayabilir; X
2 Temel matematik netice ve kavramlarını doğru şekilde bilir ve kullanır; X
3 Sık kullanılan hesap tekniklerine ve algoritmalara hakimdir; bunları hayata geçirmek için iyi bir hesap becerisine sahiptir; bir problemin çözümü için bildiği araçlar arasından ilgili aleti tespit edip kullanabilir ve bu aletlere sahip olup olmadığını muhakeme edebilir; X
4 Matematiksel fikirlerini yapılandırarak hem yazılı hem de sözlü ifade edebilir; X
5 Bildiği matematiksel kavram ve neticeler arasındaki bağlantıları idrak eder, matematik nesnelerinin temsil biçimlerinin (şekiller, formüller, ifadeler, tahminler, örnek kümeleri , ...) birinden diğerine geçiş yapabilir; X
6 ​Rehber gözetiminde özerk bir öğrenme tecrübesi geçirmiş ve karmaşık bir problemin çözümünün anlaşılması için stratejiler geliştirmiştir​; X
7 Bilgisayar biliminin teori ve uygulamaları hakkında, bir programlama dili öğrenmeye devam etmeye yetecek temellere sahiptir; X
8 Matematik modellerinin uygunluğunu ve matematik aletlerinin doğa bilimlerinde ve iş dünyasında kullanımını sorgulamıştır; matematik kavramlarının tarihi evriminin farkındadır; X
9 Bir akademik serbestlik atmosferi içinde matematik içi veya dışı bir konuya adım atma fırsatına sahip olmuştur, eğitimde yolunu kendi başına çizmeyi ve sorumluluk almayı öğrenmiştir; X
10 Yabancı bir ülkede okumak ve çalışmaya yetecek seviyede fransızcaya ve başka bir yabancı dile hakimdir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 4 8
Sunum 2 1 2
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 2 6 12
Proje 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 6 6
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top