Siyasal İletişim ve Kamu Diplomasisi(SİY 628)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 628 | Siyasal İletişim ve Kamu Diplomasisi | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Gaye Aslı SANCAR DEMREN asancar@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin siyasal iletişim ve kamu diplomasisi kavramları hakkında eleştirel düşünmelerini sağlamak, bu kavramlarla ilgili doğru strateji ve taktikleri seçmeyi bilmelerini sağlamaktır. Kamu diplomasisi özelinde ise bu ders kapsamında öğrencilerin uluslararası kamuoyu yönetimi kapsamında ulusal itibarı yerleştirmeyi ve sürdürmeyi bilmelerini sağlamaktır. |
İçerik |
Bu ders kapsamında sırasıyla aşağıdaki konular işlenir. 1. Hafta Kamuoyu kavramı ve halkla ilişkilerin kamuoyu oluşturmadaki rolü Halkla ilişkilerde rızanın üretilmesi ve kamusal alanda meşruiyet Kamusal alanda siyasal iletişim Siyasal iletişim kavramı Siyasal iletişim süreci ve unsurları 2.Hafta Siyasal iletişimde aktörler Siyasal iletişimde medyanın önemi ve post truth kavramı 3.Hafta Siyasal halkla ilişkilerde yöntem ve teknikler Siyasal iletişimde retorik Siyasal propaganda teknikleri 4.Hafta Siyasal reklam Siyasal halkla ilişkilerde baskı grupları ve lobicilik Siyasal halkla ilişkiler kampanyaları (Araştırma- Planlama- Uygulama- Değerlendirme) Kampanya örnekleri 5.Hafta Diplomasi kavramı Küreselleşme ile değişen güç kavramı, küreselleşme sonrasında diplomatik aktörler Sert güç- yumuşak güç ve akıllı güç kavramları Kamu diplomasisi tanımları Kamu diplomasisi tarihçesi 6.Hafta Kamu diplomasisinde hedef kitle ve kaynak Kamu diplomasisi aktörleri 7.Hafta (Kesin Değil) Vize sınavı 8.hafta Uluslararası halkla ilişkiler ve imaj yönetimi Kamu diplomasisi/stratejik iletişim yönetimi/algılama yönetimi/propaganda: arasındaki ilişkilerin analizi 9.hafta Kamu diplomasisi modelleri Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri: Kültürel Diplomasi - Yurttaş Diplomasisi- İnanç Diplomasisi- Uluslararası Yayımcılık 10.hafta Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri: Uluslararası Etkinlikler- Ünlü Kullanımı- Ulusal Markalar) Kamu diplomasisi 2.0, Dijital Diplomasi 11.hafta Kamu diplomasisi faaliyetlerinden örnekler Dünyada Kamu Diplomasisi (ABD, Fransa, İngiltere,) Türkiye’nin Kamu Diplomasisi Öğeleri (Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü-Dışişleri Bakanlığı- Turizm Bakanlığı- TİKA) 12. hafta Öğrenci sunumları 13.hafta Öğrenci sunumları 14.hafta Öğrenci sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu ders kapsamında öğrenci; Siyasal iletişim ve kamu diplomasisi kavramlarını bilir. Siyasal iletişim ve kamu diplomasisi kampanyası tasarlayabilir. Bu alanlarda doğru strateji ve taktikleri seçebilir. Siyasal iletişim ve kamu diplomasisi alanlarında eleştirel düşünerek mesajları sorgulayabilir. Kamu diplomasisinin iç hedef kitleye yönelik mesajlarının adının kamusal işler olduğunu bilir. Kamu diplomasisinin hedef kitlesinin yabancı halklar ve kanaat önderleri olduğunu bilerek uluslararası kamuoyu yönetimini bilir. |
Öğretim Yöntemleri | Bu ders kapsamında öğretim üyesinin notlarından ilerlenecek ve daha sonra öğrencilerin seçtikleri bir konu üzerinden gerçekleştirecekleri araştırmalarının sunumları ile devam edilecektir. |
Kaynaklar |
Gaye Aslı Sancar, Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler. 2. Basım, Beta Yayınları, İstanbul, 2014. Gaye Aslı Sancar (Ed.) Kamu Diplomasisinde Yeni Yaklaşımlar ve Örnekler. Beta Yayınları, İstanbul, 2016 Gaye Aslı Sancar. “Turizm Diplomasisi Kapsamında Yer Markalama: Turkey Home Kampanya Analizi” Selçuk İletişim Dergisi. Sayı: 9 (2017) İnci Çınarlı, Stratejik İletişim Yönetimi. 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2013. Senem Çevik ve Philip Seib, Turkey’s Public Diplomacy, Palgrave MacMillan, New York, 2015. Senem Çevik ve Mehmet Şahin, Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi, Nobel Yayınları, Ankara, 2015. Joseph Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, 2005. Nancy Snow and Philip Taylor, ( Eds.) Handbook of Public Diplomacy, New York: Routledge, 2009 Kathy Fitzpatrick. The Future of U.S. Public Diplomacy: An Uncertain Fate. Leiden, Martinus Nijhoff Publishers, 2009. Jan Melissen. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations. Second Edition. New York: Palgrave Macmillan, 2007 William Rugh. (Ed.), The Practice of Public Diplomacy. New York, Palgrave Macmillan, 2011. Philip Seib. (Ed.) Toward a New Public Diplomacy. New York, Palgrave Macmillan, 2009. Rhonda Zaharna. Battles to Bridges. New York, Palgrave Macmillan, 2010. Philip Seib. Real-Time Diplomacy. New York, Palgrave MacMillan, 2012. William Kiehl (Ed.) The Last Three Feet: Case Studies in Public Diplomacy. Washington, Public Diplomacy Council, 2012. James Pamment. New Public Diplomacy in the 21st Century. London, Routledge, 2012. Gyorgy Szozndi “Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences”, Discussion Papers in Diplomacy. Netherlands Institute of International Relations Clingendael, No:112, Netherlands, 2008 Aslı Yağmurlu. “Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi”, İletişim Araştırmaları Dergisi. Ankara, Ankara Üniversitesi İletişim Araştırmaları ve Uygulama Merkezi, 2011, ss. 9-39. Brian Mc Nair, An Introduction to Political Communication. Fifth Edition, Routledge, 2012. Holli A Semetko and Margaret Scammell (Eds.) The Sage Handbook of Political Communication. Sage Publications, 2012. Lynda Lee Kaid. Handbook of Political Communication Research. Routledge, 2004. Gadi Wolfsfeld. Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication. Routledge, 2011. Dan F. Hahn. Political Communication: Rhetoric, Governement and Citizens. Strata. 2003. Micheal John Burton and Daniel M. Shea. Campaign Craft: The Strategies, Tactics and Art of Political Campaign Management. Fourth Edition. Praeger, 2010. Eric Louw. The Media and Political Process. London, Sage Publications, 2005. Oya Tokgöz. Siyasal İletişimi Anlamak. 1. Basım Ankara: İmge Kitabevi, 2008. Aziz, Aysel. Siyasal İletişim. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2003. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Kamuoyu kavramı ve halkla ilişkilerin kamuoyu oluşturmadaki rolü, Halkla ilişkilerde rızanın üretilmesi ve kamusal alanda meşruiyet, Kamusal alanda siyasal iletişim, Siyasal iletişim kavramı, Siyasal iletişim süreci ve unsurları |
2 | Siyasal iletişimde aktörler, Siyasal iletişimde medyanın önemi ve post-truth kavramı. |
3 | Siyasal halkla ilişkilerde yöntem ve teknikler, Siyasal iletişimde retorik, Siyasal propaganda teknikleri |
4 | Siyasal reklam, Siyasal halkla ilişkilerde baskı grupları ve lobicilik, Siyasal halkla ilişkiler kampanyaları (Araştırma- Planlama- Uygulama- Değerlendirme) Kampanya örnekleri |
5 | Siyasal iletişim üzerine okumalar ve tartışma |
6 | Diplomasi kavramı, Küreselleşme ile değişen güç kavramı, küreselleşme sonrasında diplomatik aktörler, Sert güç- yumuşak güç ve akıllı güç kavramları, Kamu diplomasisi tanımları, Kamu diplomasisi tarihçesi |
7 | Kamu diplomasisinde hedef kitle ve kaynak, Kamu diplomasisi aktörleri, Uluslararası halkla ilişkiler ve imaj yönetimi, Kamu diplomasisi/stratejik iletişim yönetimi/algılama yönetimi/propaganda: arasındaki ilişkilerin analizi |
8 | Vize Sınavı |
9 | Kamu diplomasisi modelleri Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri: Kültürel Diplomasi - Yurttaş Diplomasisi- İnanç Diplomasisi- Uluslararası Yayımcılık |
10 | Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri: Uluslararası Etkinlikler- Ünlü Kullanımı- Ulusal Markalar) Kamu diplomasisi 2.0, Dijital Diplomasi |
11 | Kamu diplomasisi faaliyetlerinden örnekler Dünyada Kamu Diplomasisi (ABD, Fransa, İngiltere,) Türkiye’nin Kamu Diplomasisi Öğeleri (Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü-Dışişleri Bakanlığı- Turizm Bakanlığı- TİKA) |
12 | Öğrenci Sunumları |
13 | Öğrenci Sunumları |
14 | Öğrenci Sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. | X | ||||
2 | Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. | X | ||||
3 | Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. | X | ||||
4 | Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |