Reklamda Yaratıcılık(COM316)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM316 | Reklamda Yaratıcılık | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ali Can TURALI (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Tüketim, haz, zaman, ahlak ve sorumluluk, arzu, mutluluk, dil, sanat, insan emeği, adalet gibi temel kavramları felsefi açıdan incelemek. Pazarlama tarihine kısa göndermeler yaparak; otomobil, sabun ve ilaç sektörlerinde lider markaların ortaya çıkış koşullarını kavramak. Reklam, pazarlama ve yaratıcı düşünce ilişkilerine bakmak. Firmaların, yaratıcı pazarlama ve reklam fikirleri ile nasıl kalıcı markalar çıkarabildiklerini örneklerle ortaya koymak. Yaratıcı beyin, yaratıcı düşünce, teknikler ve kuralları hatırlatmak. Dijital dönüşümü tartışırken yeni pazarlama iletişim tekniklerini vurgulamak. Kitle iletişiminin yeni boyutları ve pazarlamanın 21. Yüzyılda evrilebileceği noktaları tartışmak. |
İçerik | Bu derste, pazarlama, yaratıcılık, reklam ve dijital iletişim alanlarındaki kavram ve uygulamalar, başarılı / başarısız, örnekler aracılığı ile ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; Reklam ve pazarlama ilişkilerini tarihsel gelişim içinde kavrar. Dünya ve Türkiye’deki gelişmelerden haberdar olur. Yaratıcı düşüncenin , pazarlama ve reklam alanında nasıl etkin olduğunu anlar. Giderek hızlanan, değişen ve dijitalleşen pazarlama evrenini kavramak ve ayak uydurmak için gerekli ipuçlarını elde etmiş olur. İleride pazarlama iletişimi / reklam mesleğini seçeceklerin kavramlara aşinalığı artar. |
Öğretim Yöntemleri |
- Power point sunumlar - Reklam kampanya ve görsel analizleri - Sanat eserleri incelemeleri |
Kaynaklar |
- David Ogilvy , Confession of an Advertising Man , 2011 , Southbank publishing (1963’te yapılmış birinci baskının yazar tarafından revize edilmiş 2. Baskısı) - Jim Aitchison , Basın İlanı Böyle Yapılır , Okuyan Us yayınları, 2006 - Robert Heath, Bilinçaltımdaki Reklamlar , Mediacat kitapları , 2013 - Thierry Maillet , Le marketing et son Histoire , Pocket, 2011 - Jean Marie Dru , La publicité Autrement, Gallimard, 2007 - Dominique Cardon , A Quoi Rêvent les Algorithmes, Seuil, 2015 - John Hegarty , Hegarty on Advertising ,Thames & Hudson, 2017 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Pazarlama ve reklam: Markalar, teori ve tarihçe.1. elden tanıklıklar. |
2 | Yaratıcı brief nasıl yazılır, tüketiciyi tanımak ve anlamak, içgörüleri nasıl öğrenebiliriz. |
3 | Yaratıcı düşünce. Teknikler, kurallar. |
4 | Reklamda yaratıcılık |
5 | Yaratıcı hayaller ve piyasa gerçekleri |
6 | Bir kreatif direktör neler anlatacak? |
7 | Dijital dünya ve yeni mecralar |
8 | Dijital iletişim ve yeni parametreler |
9 | Tüketici dikkati ve interaksiyon |
10 | Etik, denetim, özdenetim |
11 | Reklam yoluyla marka yaratılabilir mi? |
12 | Başarılı kampanya örnekleri ve yaratıcılık |
13 | Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi |
14 | Sözlü sunum teknikleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |