Pazarlama İlkeleri(RPP314-G-2)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RPP314-G-2 | Pazarlama İlkeleri | 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem ERSAYIN cersayin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Pazarlama stratejik kararlarından ‘Konumlandırma’nın tanımı verilecek ve rekabetçi avantaj yaratmadaki önemi açıklanacak; konumlandırma stratejileri ve uygulama alanları örnekler bazında açıklanacak; ürünün farklı düzeylerde tanımları verilecek ve ürünü oluşturan katmanlar detaylandırılarak açıklanacak; ürün hattı ve karması kararlarının stratejik önemi belirtilecek; ürün hayat döngüsü aşamaları örneklerle desteklenerek açıklanacak; ürün fiyatlandırma politikaları genel hatlarıyla tanımlanacak; dağıtım kanalları ve lojistiğin pazarlama kararlarındaki yeri ve önemi açıklanacak; rekabet stratejileri tanımlanacak. |
İçerik |
1. Hafta: Pazarlama Stratejik Karar Sürecinin 3. aşaması Konumlandırma’daki rekabetçi avantaj yaratmanın önemi. 2. Hafta: Konumlandırma stratejileri ve strateji seçme ve uygulama alanları. 3. Hafta: Ürünü faklı düzeylerde tanımlama ve katmanlar. 4. Hafta: Ürün klasifikasyonu, bireysel ürün kararları: 1) Ürün özellikleri. 5. Hafta: 2) Markalama ve stratejiler. 6. Hafta: 3) Ambalaj 4) Satış sonrası hizmet. 7. Hafta: Ara Sınav (vize). 8. Hafta: Ürün hattı ve ürün karması kararları. 9. Hafta: Hizmet pazarlaması ve özellikleri. 10. Hafta: Ürün hayat döngüsü stratejileri ve aşamaları I. 11. Hafta: Ürün hayat döngüsü stratejileri ve aşamaları II. 12. Hafta: Ürün fiyatlandırma politikaları. 13. Hafta: Dağıtım kanalları ve lojistik. 14. Hafta: Rekabet stratejileri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Konumlandırma’nın stratejik pazarlama kararları içindeki yerini ve önemini açıklayabilecek. - Farklı seviyelerdeki ürün katmanlarını tanımlayabilecek ve markayla olan bağıntısını kurabilecek. - Ürün hattı ve ürün karması kararlarının pazarlama için önemini açıklayabilecek. - Ürün hayat döngüsünün aşamalarını tanımlayabilecek ve stratejik önemini örneklerle açıklayabilecek. - Pazarlama Karması elemanlarından Fiyat ve Dağıtımın Pazarlama kararları için önemini açıklayabilecek. |
Öğretim Yöntemleri | Literatür tarama, vaka analizleri |
Kaynaklar |
Kotler, P., Armstrong, G. (17.Edition). Principles of Marketing, New Jersey: Prentice Hall. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |