Etkileşimli Medya Kuramları(JOU204)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
JOU204 | Etkileşimli Medya Kuramları | 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Dilruba ÇATALBAŞ dcatalbas@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, medyanın niteliğini olduğu kadar bireylerin medyayı kullanım biçimlerini de köklü bir biçimde değiştiren sayısallaşma, etkileşim, yöndeşme gibi kavramları açıklamak; bu kavramların birey, bireyler arası iletişim, toplum ve toplumsal düzen açısından doğurduğu sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir. |
İçerik | Bkz. Konu başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - Teknolojinin medya ve iletişim kuramındaki yeri ve önemini tartışır; - Sayısallaşma, yeni medya, yöndeşme, etkileşim ve etkileşimli medya kavramlarının ifade ettiklerini açıklar; - Yeni/etkileşimli medya formları, ürünleri ve sistemleri ile bunların bireysel ve sosyal kullanımları ve estetiği alanındaki güncel tartışmaları kavrar; - Etkileşimli medyayı bir kültürel form ve pratik olarak değerlendirir. |
Öğretim Yöntemleri | Konferans, sunum, grup tartışması, yazılı anlatım |
Kaynaklar |
Dilruba Çatalbaş Ürper (2011) Ağ toplumu Kimin Toplumu, Pazarlama İletişimi, Kış. Kerem Rızvanoğlu, (2011), Herkes için Web” mümkün mü?: Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Pazarlama İletişimi, Kış. Donna Harraway (1985) "A Cyborg Manifesto: Science, Technology, and Socialist-Feminism in the Late Twentieth Century", Socialist Review. Frank Webster (2006) Theories of the Information Society, 3rd ed., Routledge: New York. Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2003, ss. 7-27 Manovich, Lev (2001) The Language of New Media. Cambridge: MIT Press. Manuel Castells (2005) Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Manuel Castells (1996) La société en réseaux, L’ere de l’information, Fayard, Nicholas Negroponte (1996) Dijital Dünya, İstanbul: Türk Henkel Dergisi Yayınları. Nilüfer Timisi, Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitabevi, Ankara, 2001, ss. 33-58. Van Dijk, Jan (2006) The Network Society, 2nd ed. London: Sage. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin genel çerçevesinin çizilmesi |
2 | İletişim kuramlarında medya ve teknoloji |
3 | Yeni medya-eski medya paradigması |
4 | Etkileşim ve etkileşimli medya kavramı |
5 | İnsan-makine etkileşimi |
6 | Kullanıcı Arayüzü: Tasarım, Kullanılabilirlik |
7 | Yarıyıl sınavı |
8 | Gerçeklik, sanal gerçeklik, simüle edilmiş gerçeklik |
9 | Siberuzayda kimlik, temsil ve beden |
10 | Sibernetik organizmalar ve cyborg kuramı |
11 | Etkileşimli medya, gözetim ve panopticon |
12 | Dijital kültür ve dijital okur-yazarlık |
13 | Mobil iletişim, hareket, bağlantı ve sosyallik |
14 | Yeni Medya sanatları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |