Toplumdilbilim(LF-D537)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LF-D537 | Toplumdilbilim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Marie Helene SAUNER LEROY saunermarie@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Initiation à la recherche en sociolinguistique |
İçerik |
Toplumdilbilim üzerinde çalışılan ana temaların anlatimi ve sınırlı bir araştırma çalışmasının uygulanması. Bilimsel araştırmaya başlama. Bu ders toplumdilbilimde incelenen farklı temaları ele alır. İlk bölüm, genel fikirleri ve teorik çalışmaları, toplumdilbilimdeki bilgileri sunar. İkinci bölümde (4. dersten itibaren) öğrenciler, her oturumda çeşitli bakış açılarını sunmalarına ve tartışmalarına izin veren metinleri okumuş olmalıdır. Son üç oturum, sınırlı bir saha araştırması oluşturmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | Ögrencilerden ders öncesi makale okumalari ve seçtikleri konu ile ilgili sunum yapmalari gerekir. Kolletif olarak bir ankete katilma. |
Kaynaklar |
Dersin baslangicinda ve her hafta sonraki ders için bir bibliografya verilir. Calvet L. J., 1993. La sociolinguistique, PUF, Paris, Que sais-je ? n°2731. Calvet L. J., 2007(1994). L’argot, PUF, Paris, Que sais-je ? n°700 Calvet L.J., 1994. Les voix de la ville, introduction à la sociolinguistique urbaine, Payot, Paris. Collectif, 2001. Le langage. Nature, histoire et usage, Editions sciences humaines, Auxerre. Gadet F., 2007. La variation sociale en français, Ophrys, Paris. Labov W. 1976. Sociolinguistique. Editions de Minuit, Paris (Traduction française) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin sunumu, tez hakkinda bilgilendirme |
2 | Dil, düşünce ve kültür, Sapir-Whorf Etnolinguistik hipotezi (akrabalık, etnik şakalar)) |
3 | Toplumdilbilim: başlıca tartışmalar; sözlü ve yazılı |
4 | Dil politikaları |
5 | Sosyal ağlar ve dil |
6 | Pidgins, creoles, lehçeler |
7 | İki dillilik |
8 | Varyasyon |
9 | Varyasyon ve cinsiyet |
10 | Kibarlık kuralları, argo |
11 | Anket hazırlığı |
12 | Anket |
13 | Anket |
14 | Anket sonuçları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 1 | 20 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 7 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 10 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 7 | 5 | 35 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Sunum | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |