Introduction to Programming(INF102)
Course Code | Course Name | Semester | Theory | Practice | Lab | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
INF102 | Introduction to Programming | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 4 |
Prerequisites | |
Admission Requirements |
Language of Instruction | French |
Course Type | Compulsory |
Course Level | Bachelor Degree |
Course Instructor(s) | Ahmet Teoman NASKALİ tnaskali@gsu.edu.tr (Email) |
Assistant | |
Objective | This course introduces the basic concepts of C language and algorithms, which are illustrated and applied in exercise sessions by the students. |
Content |
1. Integers and images encoding 2. Different types of C variables and constants 3. Expressions and Operators 4. Iterative and conditional instructions 5. Pointers and arrays 6. Functions |
Course Learning Outcomes |
1. Methods of encoding integers and images 2. Basic notions of C 3. Iterative algorithms 4. Pointers |
Teaching and Learning Methods | Lectures and practical sessions |
References |
Lecture notes and practical sessions : http://kikencere.gsu.edu.tr • Le langage C, norme ANSI, édition Dunod, B Kernighan, D Ritchie • Introduction à l'algorithmique, 2ème édition, Thomas Cormen et al, Dunod, 2002. • Méthodologie de la programmation en C, 4ème édition, Achille Braquelaire, Dunod, 2005. • Langage C, Claude Delannoy, Eyrolles, 2002. |
Theory Topics
Week | Weekly Contents |
---|---|
1 | Methods of encoding integers and image |
2 | Methods of encoding real numbers |
3 | Methods of encoding images |
4 | Different types of C variables and constants |
5 | Expressions and Operators |
6 | Conditional and iterative instructions |
7 | Iterative instructions |
8 | midterm exam |
9 | pointers |
10 | Functions passing their arguments by value |
11 | Functions passing their arguments by adresse static array |
12 | array |
13 | pointers and array |
Practice Topics
Week | Weekly Contents |
---|---|
1 | first program in C |
2 | input and output functions in C |
3 | input and output functions in C |
4 | Type of C variables and cast |
5 | first approch with SDL library |
6 | programming with using of conditional and iterative instructions |
7 | programming with using of conditional and iterative instructions |
8 | midterm exam |
9 | transforming a color image into a grayscale image |
10 | programming using functions |
11 | changing the coloration level of a image |
12 | computing the color scale of a image |
13 | sorting algorithm |
14 | practical exam |
Contribution to Overall Grade
Number | Contribution | |
---|---|---|
Contribution of in-term studies to overall grade | 1 | 40 |
Contribution of final exam to overall grade | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
In-Term Studies
Number | Contribution | |
---|---|---|
Assignments | 0 | 0 |
Presentation | 0 | 0 |
Midterm Examinations (including preparation) | 0 | 0 |
Project | 0 | 0 |
Laboratory | 0 | 0 |
Other Applications | 0 | 0 |
Quiz | 0 | 0 |
Term Paper/ Project | 0 | 0 |
Portfolio Study | 0 | 0 |
Reports | 0 | 0 |
Learning Diary | 0 | 0 |
Thesis/ Project | 0 | 0 |
Seminar | 0 | 0 |
Other | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
No | Program Learning Outcomes | Contribution | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fizik ve mühendislik bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Yazılımsal veya donanımsal karmaşık bir sistemi, süreci veya donanımı gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Analitik düşünce ile bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme, modelleme, deney tasarlama ve yapma, veri toplama, çözüm algoritmaları üretebilme, uygulamaya alma ve geliştirme becerileri. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yazılım ve donanım tasarımını, gerekirse teknik resim metotları kullanarak raporlayabilme, etkin sunum yapabilme becerisi. | X | ||||
8 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
10 | Mesleki etik ilkelerine uygun davranma, mesleki sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X |
Activities | Number | Period | Total Workload |
---|---|---|---|
Total Workload | 0 | ||
Total Workload / 25 | 0,00 | ||
Credits ECTS | 0 |